lørdag den 13. februar 2021

B.1.1.7 færdigt topstykke

 Så hænger mit topstykke sammen i ét stykke.



10 - 15 cm sne i haven gav mulighed for et udendørs foto.

Herunder følger så lige beskrivelse af sammensyning af blokkene.

Jeg tog de 2 øverste stakke, der skal blive 1. og 2. vandrette række

med til symaskinen.

Fra øverste stak (1. række) tog jeg den øverste blok og lagde med retten opad,

derpå tog jeg den næste blok (stadig fra øverste stak til 1. række) og lagde ret mod ret,

og syede sømmen i højre side.



Herefter gjorde jeg det samme med de 2 øverste blokke fra stak 2 (2.række)
lagde dem ret mod ret, og syede (kædesyede uden at bryde tråden) højre søm.


Jeg klippede de 2 første sammensyede blokke fri, og tog den tredje blok i 1. række,
lagde den ret mod ret med nr. 2 blok og syede højre søm,
derefter klippede jeg de 2 blokke fra række 2 fri, tog den næste blok og syede til,
og så fremdeles til hele rækken var syet sammen.

Jeg syede alle rækker sammen på denne måde,
til sidst havde jeg dog 3 rækker på én gang for at kunne kædesy.



Så blev rækkerne igen lagt op på stuegulvet, og kantblokkene blev 
placeret, så der ikke var 2 ens stofstykker der ramte hinanden.
Der blev flyttet lidt rundt indtil jeg var tilfreds.
Så satte jeg kantblokkene fast med en nål i hver ende af rækkerne.
Øverste og nederste række stakket som de øvrige rækker og syet sammen til 
hver sin række.

Jeg syede kantblokkene til i hver ende, og syede rækkerne sammen 2 og 2,
så 4 sammen, og 4 sammen, så til 5 og 6 sammen, og til sidst de 
2 halvdele sammen.



- og så hang topstykket sammen :-)


Det blæste meget lidt da jeg tog foto, men alligevel skulle det drille....


Det lykkedes til sidst!

Nu mangler jeg så at finde/sy bagside og få det quiltet.

Rigtig go´ fornøjelse ;-)


Al den kulde kræver også lige lidt hjemmestrikkede uldstrømper.
Godt med lidt på lager :-)

















1 kommentar:

  1. Tak for den fine beskrivelse 😊 Det er blevet et rigtig fint tæppe (top)

    SvarSlet