torsdag den 15. september 2016

BOM Circle Play - ekstra

Denne post er nok mest for BOM- abbonenter, men andre nysgerrige må gerne kigge med.

Den første pakke i min nye BOM "Circle Play", er godt i gang med at
blive syet rundt omkring, og den volder lidt flere
problemer og udfordringer end jeg lige havde set.

Jeg er lidt besat af at søge i stof for tiden, og det har
jeg valgt at putte ind i denne BOM. Så der er lidt nyt
(i hvert fald fra min side) og udfordrende - også for de øvede.
MEN det er et lidt svært stof jeg har valgt, fordi det er så ens og dog forskelligt.

Håber ikke jeg er skyld i alt for mange grå hår derude :-)

Synes du det er for meget arbejde at gøre ud af det, 
kan det sagtens lade sig gøre at skære stoffet helt som vi plejer, uden at tage
hensyn til mønstret.



Her har jeg skåret en strimmel 5,5 cm bred, og lagt min stjerneskabelon på, skåret
rundt om med 3/4 cm sømrum. 8 stk.
Uden overhovedet at kigge på mønstret i stoffet.


Så kommer min stjerne til at se sådan ud.
Det vil være en helt acceptabel stjerne, som vil se fin og ensartet ud,
hvor den toner frem i det færdige tæppe :-)

I kan se frem til at skulle "søge" i næste pakke også,
men i et lidt nemmere stof, og stjernene bliver mere forskellige.
- og så er det slut med det "søgeri" i resten af pakkerne :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar