onsdag den 20. januar 2016

My Million Flowers uge 3

Millifiori

fra italiensk glaskunst, som jeg skrev om sidst,
kom i tanke om, at jeg da købte sådan en vase,
da vi var i Venedig, for ca. 10 år siden :-)

the word is from Italy, and from the art of glass.
I bought a vase when I was in Venice about 10 years ago :-)


Jeg er vild med den vase og mønsteret, men jeg har aldrig tænkt på
at overføre det til patchwork.

I love that vase and the pattern, but I never thought I could turn it
into patchwork.


Leger lidt med lyset...

Playing with the sunshine and light....


tæt på

close up


Denne uge har jeg lavet 2 figurer. En halv 6-kant og en hel.

This week I use 2 different templates, a hexagon, and a half hexagon.


Den hele 6 -kant, her har jeg søgt på stoffet, og klippet 24 ens 6-kanter.

I have made 24 identical hexagons


Den halve 6-kant i en pink, 12 stk.

The half hexagon, I have made 12 pink ones


Sy de pinke til midten som foto herover.

Sew the pink ones to the center, as the picture above


De grønne 6-kanter skal sidde som foto, men jeg skal lige have fundet en midte,
inden jeg kan sy dem fast til resten.

The green hexagons are placed where I want them, but not sewn yet.
I have to find the center first.

- og ja det blev lidt sent, der var lige kursus og en håndboldkamp, der kom i vejen,
men det er dog stadig onsdag ;-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar