fredag den 2. december 2022

Frit broderi - forslag til sting

 

Her følger nogle forslag til forskellige sting i frit broderi.

Der er et billede som jeg har syet dem, 
og link til pinterest, hvor du kan se flere billeder og video.

Bliver du bidt, så har Bettina Andersen lavet en god bog med ideer,
"Broderi - sting for sting for sting"

Min prøveklud med de forskellige sting er syet til en lille pung/taske, som du kan se
her


Men først de forskellige sting :-)


Frie korssting
Her stikkes op og stikkes ned, så trådene danner et x
Du kan stikke op, stikke ned, stikke op, stikke ned, eller du kan
tage sting som ved almindeligt korsstingsbroderi, hvor du stikker op , og så ned/op
i samme arbejdsgang.

På billedet herover har jeg tegnet(eller riet) en streg foroven og forneden,
og tegnet 3 cirkler i papir, og enten riet rundt om eller tegnet rundt om
med en forsvindingspen. 
Jeg har udfyldt rummet udenfor cirklerne.



Kædesting
Jeg har tegnet 5 streger, og syet kædesting i 5 grønne nuancer.



Vævede blade



Franske knuder


Spiral knuder


Y - sting
Fly stitch på engelsk


Tunge sting


Ingen kommentarer:

Send en kommentar