torsdag den 30. august 2018

My Million Flowers FÆRDIG



Det lykkedes mig at få tæppet færdig, så det kom med til
Dansk Patchwork Forenings TRÆF 
i Odense Congres Center

En fornøjelse at blive helt færdig :-)


Siden sidste indlæg har jeg applikeret tæppet på en pink kant.
Jeg skar kanter 10 cm i  bredden, og syede dem sammen,
så de er lange i siderne (dvs. 10 cm længere i hver ende end tæppet)
og så de foroven og forneden er bredden + sømrum 


Jeg havde presset og pillet pap ud af hele tæppet, men ventet med den sidste række pap.
Jeg lagde den røde strimmel på mit sybord, i hele længden, tæppet ovenpå.
 Vendte vrangen op på tæppet, og pillede den sidste række pap ud.


Her lidt tættere på, så det kan ses, at der stadig mangler nogle pap, der skal pilles ud.


Alle papper er ude i denne side, og jeg placerer topstykket ovenpå den pink strimmel,
således at der er 7 cm fra højre kant og til spidserne på 6-kanterne.


Jeg satte nåle i, og riede hele siden ned.


nærbillede...


...og bagside.


Så sidder der en pink strimmel riet på i den ene side.


For enderne gjorde jeg ligesådan. 
Først riede jeg topstykket på den pink strimmel, 
og da jeg nåede hjørnet, applikerede jeg bund og top strimmel på
sidestrimlerne. (riede først)


Her er hjørnet riet.
Hav det hele liggende glat på bordet, så er det nemmest.

Når der er riet på plads hele vejen rundt, kan arbejdet tages med på terrassen eller
hvor du sidder godt, og der kan applikeres med usynlige sting.


Her er kanten applikeret på, og der er klar til at sende til quiltning hos


Meget smukt professionelt quiltet på longarm.
Bagsiden af quilten herover.


- og så lige tæppet igen.

Rigtig go´ fornøjelse ;-)









Ingen kommentarer:

Send en kommentar