mandag den 13. februar 2017

BOM pakke 6

Circle Play

Video, der viser, hvordan jeg limer stoffet på pappet, så jeg får helt skarpe og nøjagtige spidser.


Jeg er ikke professionel til videoer, men jeg håber det er tydeligt nok at se, hvordan jeg gør :-)

Indlægget er selvfølgelig mest for mine abonnenter på Circle Play BOM,
men alle er velkomne til at kigge med, og hente
den inspiration der kan bruges :-)


Denne måned er det den lyse turkise, og de lilla hjørner, der skal sys på.


Der er en udfordring med de turkise, der er meget spidse spidser!
Skær strimler, og herefter de enkelte skabeloner ud.

Som foto herunder, jeg skærer snipper af,
så der er ca. 1,5cm sømrum for enden af hver spids.




Her kommer så i billeder, hvordan jeg limer på pap.
Med så spidse spidser, er det nemmere at lime end at ri, 
da der næsten ikke er plads til tråden helt ude i spidserne.


Læg stoffet på bordet, med vrangen op, og læg pappet ovenpå. Start med
at putte lim på den side, hvor limpennen peger.


Hold pappet på plads med en finger, og brug den anden hånd til at folde
stoffet omkring pappet.
Stoffet skal ligge i en lige linie hele vejen igennem!
 Mærk evt. efter i kanten, at der ikke er kommet luftlommer/at stoffet ligger tæt på 
pappet hele vejen - UDEN at flytte på
den finger, der holder på pappet. Fingerpres godt hele vejen, og især ved spidsen.


Kom nu lim på den lange side, sørg hele tiden for at holde en finger på pappet,
så det ikke skubber sig.
Hold en finger på pappet, og brug den anden hånd til at folde stoffet omkring pappet
- i en fin lige linie hele vejen.
Fingerpres godt, især ved spidserne.


Fold den sidste side ind.


Vend trekanten, og du kan nu med en negl tjekke at din spids er fin,
her kan evt. justeres en lille smule.

Dine spidser skal være skarpt markerede og omkring pappet som på foto, du kan
 ikke justere det i syningen.
Så vær kritisk her, det gavner dig senere :-)


De turkise sys først til de lilla hjørner, og herefter til stjernemidten.


De skal sys på, som på foto, så nr. 2 altid ligger til højre, og nr. 1 til venstre.

På alle 12 blokke.


Herefter sys de øvrige turkise trekanter og romber på,
som beskrevet i mønsteret


Rigtig go´ fornøjelse ;-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar