lørdag den 18. november 2017

Tørklæde og Egeskov julemarked

Tørklæde lavet af 3 FQ (fat quarters)


stoffet kan købes hos


Jeg har brugt 3 FQ
Fold dem på den korte side, som de 2 stk. forneden i billedet,
(den blå foroven er foldet forkert!!)

Fold også den blå med cirkler på den korte led, som foto herunder,
læg de 3 FQ ovenpå hinanden, så folderne ligger parallelt.


Skær rent i begge sider, så stykkerne har samme bredde.


Læg stykkerne ret mod ret, og sy sammen på den korteste side, som foto herover.
Jeg har lagt 1 FQ på bordet med ret opad.
1 FQ er lagt ret mod ret i hver side (jeg har foldet dem ind for foto)
Sy i hver side,
så du får 1 langt stykke.


Fold sammen ret mod ret på langs, match sømmene, og sy hele vejen i siden,
ikke i enderne.


Stik armen igennem det rør du har fået, og træk halvt igennem,
til enderne mødes.
De skal syes sammen ret mod ret, 
men...


lad et stykke på ca. 10 cm stå åbent til at vende igennem.
Vend og sy med usynlige sting
(se evt. her langt nede i teksten)


- og så er den klar til brug :-)

Se evt. video på you tube, her bruges bare 4 FQ,
jeg har brugt 3, så passer det med 2 gange rundt om halsen.


Go´ fornøjelse ;-)


En lille hyggetur til Egeskov julemarked blev det til i dag.


En lille tur i parken, koldt, men fint vejr da vi kom.


Hyggelig julebelysning, juletræer og bål i parken.


Slottet spejlede sig fantastisk i vandet,
troede også Katrine tog billede af slottet, 
men der blev jeg fanget :-)


Kig over mod bygningerne med boder i massevis


-  og lige lidt mere slot


Der er nu smukt og hyggeligt :-)

1 kommentar: