onsdag den 11. maj 2016

My Million Flowers uge 19/ week 19

Nu har jeg fået samlet pap i den størrelse jeg gerne vil have tæppet (140 x 190 cm ca.), og jeg kan begynde at tegne og planlægge lidt mere præcist.

Hvis du følger nøjagtigt hvordan jeg gør, behøver du ikke denne arbejdsgang,
men kan bare følge med i, hvordan jeg gør.

Ønsker du andre mål og andre figurer, kan du følge princippet,
men med dine egne mål og streger.
Ønsker du f.eks. en dækkeserviet, så tegn størrelsen på pap, 
læg din syede del på, og tegn det, der skal fylde resten ud.
(giver måske mere mening efterhånden som du ser hvad jeg gør :-))

Now I have made my quilt size in paper (140 x 190 cm)
and I can start drawing and plan more precisely how I want to continue.

If you follow me exactly, you don´t have to make this big paper quilt,
you can just see how I do, and how I make the pieces fit together.

But maybe it gives you an idea how to make your own design,
a placemat or other smaller projects.


Jeg har brugt alm.patchwork karton, klippet et stykke af i den ene ende som foto herover,
og lagt det stykke henover et helt ark, som foto herunder 

I have used paper with hexagon grid, you can get that in any patchwork store in Denmark.
Watch the photos to see how I make the paper bigger by cutting the edges,
and make the grid fit.
It might be different cuts in other papers, but the
essentiels is that the grid continues, and you won´t notice where the papers are joined.



....det skal matche præcist i stregerne, så 6-kant mønstret fortsættes. Tape på.


Herunder et nærbillede, hvor det anes, hvor det ene stykke karton går over det andet.


Klip et ark karton mere som foto herunder, det ene af de store stykker lægges i forlængelse
af de to foregående stykker, så er der et langt stykke på ca. 140 cm.


Lav ialt 5 sådanne baner


Klip kanten væk foroven i den nederste bane (så du klipper den tykke blå streg væk),
 og læg denne
bane over den øverste bane, så det passer nøjagtigt i 6-kantstregerne igen.
Se foto herunder.


Læg de øvrige baner over  den foregående på samme måde, til du har den
størrelse du ønsker (ialt 5 baner)


Nu har jeg min arbejds-skabelon, og kan begynde at placere de enkelte dele
hvor jeg ønsker dem, og begynde at fylde ud.

Now I have my paper quilt, and I can put my bits where I want them, placed so
they fit the grid on the paper.
I will be able to see how to fill in the rest.


Æbletræet i fuld flor, skønt vejr, og terrassen er taget i brug, for at få 
plads til det store stykke papir :-)

My apple tree is in bloom, beautiful wether (almost summer) and my outdoor 
space is used to join the big paper quilt :-)


Jeg har fået lavet 2 midter, som skal have den blå spids, og se ud som den fra sidste uge

I have made 2 centers,


Herunder ses den fra sidste uge, vil lave 6 ialt.

I  want 6 in total, with the blue starpoints and different, but still alike in the center.


Go´ fornøjelse ;-)

Have fun ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar