onsdag den 31. oktober 2018

Venskabsstjernen

Har fået syet en masse blokke 10 x 10 cm af pink, røde, orange venskabsstjerner, og leger nu lidt med, hvordan de skal syes sammen :-)


- måske sådan lidt forskudt med et kvadrat på 5 x 5 imellem?
(så skal jeg have syet en del flere stjerner for at have nok til en babyquilt!)


For længe siden, før jeg selv fik børn, syede jeg sammen med en veninde
babyquilts til vennerne efterhånden som de fik børn.


Dengang kunne vi også godt lide venskabsstjernen, her blev den bare syet
sammen med en 8-kantet ensfarvet råhvid imellem stjernene.


Håndquiltet med små børnemotiver.
Simon er i dag en ung mand på 28 år :-)


Nå, tilbage til det der hænger på min design-wall.
Måske skal der være kvadrater 10 x 10 cm imellem, med lyse småblomstrede stoffer?
Måske er det bedst med stoffer der er helt lyse i bunden, som den øverst til venstre?
Mange forskellige jævnt fordelt over tæppet, så har jeg blokke nok, 
men skal på stofjagt :-)


Den her oplægning (herover) er jeg nu lidt lun på!


Helt oprindeligt - da jeg startede på blokkene for flere år siden,
havde jeg tænkt på stolper i kontrastfarve??
Nok lidt smallere stolper end her lagt op og med lyse hjørnesten?

Hmmmm.... det må hænge lidt, mens jeg overvejer......

2 kommentarer:

  1. What a lovely block, I'm not surprised you've used it more than once. I like both layouts but I think my favourite is the offsets. It will look lovely however you finish it.

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you Kirstin 😊 I’ve decided to Go with the offsets, and have to make another 50 blocks 🤓👍

      Slet